duminică, 16 februarie 2014

Poesis - Gelu Dragos


Întoarcerea către niciunde
                      in memoriam Marcel Cătunescu


Sufletul meu a sărutat nenorocul,
deci trebuie să stau 365 de zile cu ochi-n patru:
Dar sunt mulţumit de ghinionul meu;
Caut vechiul album şi mă uit atent:
„Ce mireasă minunată şi pură era mama!
Ce tânăr şi viguros flăcău era tata!
Ce lume era cândva, pe Pământ!”
Închid cu greu albumul; nu şi amintirile-mi vii.
Timpul nu stă. Timpul ne-a ros
Timpu-i duşman iar sufletu-mi s-a logodit
cu nenorocirea
Căci viaţa-mi trage mereu spre mormânt...


Nelinişte

Nu reuşesc să disting marginea dintre zi şi noapte,
Dar ştiu că noaptea are un gust amar.
Aş desfiinţa noaptea, aş trece de la zi la zi
Fiindcă noaptea-i amăgire şi timp irosit
Aşa cum este acum, presupun că e un exerciţiu
Pentru atunci când vom trece şi nu vom mai fi!

   ( poeme publicate în GLASUL MARAMUREŞULUI )

Martie
            soţiei mele, Ana


În fiecare pas, cu fiecare primăvară
gândesc ca un copil pe pajişti:
să n-am tristeţi, să uit de timp,
să cred că şi clepsidra-i doar decor,
că până şi nisipul ei e-un moft
şi că mai mult contează CLIPA.
În fiecare ghiocel, cu fiecare primăvară
gândesc ca un copil în somn;
să-mi umplu sufletul de ierburi
de flori de câmp, de altfel de verdeaţă,
să stăpânesc şi timpul dar şi clipa.
În fiecare martie, cu fiecare primăvară
gândesc la anii mei ca un adolescent:
să uit de ceilalţi, de timp, dar nu de clipă.
Apoi nestăpânit s-alerg la tine,
să-mi dăruieşti doar CLIPA!



Ceasul din turn
          (d-lui Paul Antoniu)

La început am crezut
Că ceasul din turn nu e doar estetic
Şi i-am atras atenţia (cu ce drept mă întreb?)
Că limbile merg aiurea şi nu l-am iubit.
L-am părăsit uşor, aşa fac oamenii de obicei
Dar din plictis sau orgoliu
m-am întors cu faţa spre el
şi am remarcat că arată mereu douăsprezece fix.
(m-am gândit că nu vrea să neîndreptăţească
ziua ori noaptea sau pur şi simplu iubeşte
căldura dată de soare în acel timp)
Dintr-o dată limbile lui au vorbit:
-         Trecătorule,
Dăruieşte-mi un poem numai mie şi toate
Secundele mele ale tale sunt toate de azi
                                               Pentru totdeauna!

   ( poeme publicate  în NORD LITERAR, martie 2006 )




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu